
Możesz mieć najbardziej atrakcyjną nieruchomość w okolicy. Dopóki jednak kupujący nie będzie w stanie wyobrazić sobie siebie mieszkającego w niej, nie złoży Ci oferty. Za każdym razem, kiedy przedstawiasz swoją ofertę musisz dać kupującemu uczucie, które pokaże jak fajnie byłoby zamieszkać w danej nieruchomości. Jeżeli zainteresowana osoba wejdzie do zimnej brudnej i pustej przestrzeni nie wzbudzisz w niej chęci zamieszkania w tym miejscu. To samo mieszkanie po drobnych przeróbkach może wyglądać zupełnie inaczej. Z pomocą przychodzi tutaj Homestaging.
Cała idea polega na odpowiednim przygotowaniu nieruchomości do sprzedaży. Wszystko opiera się na technikach marketingowych. W Stanach Zjednoczonych z Homestagingu korzysta się już od 1972 roku. U nas w Polsce techniki te dopiero wypływają na szerokie wody i wielu inwestorów ignoruje te podejście. Przeglądając ogłoszenia na znanych mi portalach z rynku nieruchomości muszę stwierdzić, że 90% z nich nie powinno ujrzeć światła dziennego. Jak wskazują badania na amerykańskim rynku nieruchomości, zastosowanie Homestagingu pozwala skrócić czas oczekiwania na nabywcę do 40%. Przy posiłkowaniu się kredytem hipotecznym w inwestycji może to być kluczowe w osiągnięciu zysku.
Homestager traktuje nieruchomośc jako produkt. Podejmując odpowiednie działania zwiększa on wartość oferty na rynku. W zależności od tego czy jest to mieszkanie na wynajem czy też sprzedaż, różne są techniki i sposoby zwiększania wartości nieruchomości w oczach nabywcy. Staging nieruchomości ma wywołać odpowiednie uczucia w umyśle i sercu klienta.
Poniżej kilka sprawdzonych porad dotyczących homestagingu :
Posprzątaj mieszkanie!
Wydaje się trywialne ale potrafi zdziałać cuda. Zrób prosty test i wejdź na serwisy z ogłoszeniami z rynku nieruchomości. Zobacz jak wiele osób robi zdjęcia, na których widać totalny bałagan. To jest ogromny błąd. Nigdy nie zachęcisz kogoś do zamieszkania w Twoim miejscu jeżeli będzie ono brudne!
Poproś o poradę osobę trzecią
Bardzo fajnie sprawdza się zaproszenie znajomego/znajomej do Twojego mieszkania/domu i zapytanie o odczucia towarzyszące przy pierwszym kontakcie z nieruchomością. Ważne aby osoba, która Ci pomaga nie była związana emocjonalnie z Tobą czy ofertą jaką przedstawiasz.
Rozjaśnij pomieszczenia
Jasne pomieszczenia sprawiają wrażenie większych niż są w rzeczywistości. Zastanów się nad pomalowaniem i odświeżeniem ścian. Usuń zbędne przedmioty, dzięki temu sprawisz, że pokój będzie obszerniejszy w oczach nabywcy.
Zadbaj o stan techniczny używanych urządzeń
Jeżeli cieknie kran postaraj się to naprawić. Małym nakładem finansowym znacznie zmieniasz odbiór mieszkania przez nabywcę. Postaraj się dobrze wyczyścić wszystkie chromowane elementy takie jak baterie łazienkowe czy kuchenne oraz framugi i klamki w oknach i drzwiach. Nabywca na pewno będzie miał kontakt z tymi przedmiotami. Zadbaj o to by nie miał się do czego przyczepić.
Zrób odpowiednie zdjęcia i zaprezentuj ofertę
Użycie obiektywu szerokokątnego i statywu to minimum. Mile widziane umiejętności pracy z plikami RAW oraz odpowiednia konwersja. Dobry pomysł na kadr i operowanie światłem jest ściśle związane z Homestagingiem.
Spraw by moment zakupu nieruchomości był czymś niezwykłym
W większości przypadków ludzie kupują nieruchomość raz w życiu. Postaraj się by moment zakupu nieruchomości kojarzył im się dobrze. Zaparz dobrą kawę. Upiecz ciasteczka, niech ich zapach rozniesie się po mieszkaniu. Pomyśl o drobnym upominku na start lub zorganizowaniu uroczystej kolacji z kupującym. Zmiana mieszkania jest momentem zmieniającym życie, nie zepsuj tego!
Podsumowanie
W większości przypadków samo posprzątanie nieruchomości oraz pozbycie się zbędnych przedmiotów pozwala zwiększyć jej wartość o 5-10%. Można pójść dalej i zdecydować się na drobne prace remontowe jak pomalowanie i odświeżenie ścian (jasne neutralne kolory) oraz naprawienie cieknącego kranu w łazience. Podczas prezentowania oferty warto zadbać o odpowiednią muzykę i zapach w mieszkaniu. Klient odbiera naszą nieruchomość nie tylko oczami ale również słuchem i węchem. Zapach świeżo zaparzonej kawy przy delikatnym akompaniamencie muzyki klasycznej może obudzić pozytywne odczucia w umyśle nabywcy. Warto również zadbać o usunięcie wszelkich personalnych przedmiotów takich jak zdjęcia rodzinne czy też specyficznych elementów dekoracji. Klient widząc na ścianie czyjś rodzinny portret ciężko będzie miał wyobrazić sobie siebie mieszkającego w tym miejscu.
Skorzystaj z tej wiedzy zanim wystawisz ofertę na rynek. Postaraj się uzyskać efekt „WOW’ już u pierwszego zainteresowanego, a sam proces sprzedaży będzie formalnością i nie potrwa zbyt długo. Wiele z tych rzeczy możesz zrobić długo przed wystawieniem oferty. Nie marnuj czasu i wykorzystaj go na swoją korzyść. Takie podejście zwiększy Twoje wyniki z inwestycji. Na koniec chciałbym się dowiedzieć z jakich Ty korzystasz technik, by zwiększyć wartość swojej oferty na rynku. Podziel się tym w komentarzu, będę bardzo wdzięczny. Powodzenia!
Spodobał Ci się wpis? Napisz co o tym sądzisz.